O, O, Den Haag, mauie stad achtâh de dùine

Ik woon in Den Haag. Met veel plezier. Al een jaar of vijf. Nooit had ik gedacht dat dat zou gebeuren. Ik riep juist altijd zo hard mogelijk dat ik nóóit in Den Haag zou gaan wonen. Ik heb er gestudeerd. Daarna ging ik er werken. Maar ik vond het geen leuke stad.

Dat veranderde toen ik een leuke man leerde kennen. Wonende in Den Haag. Het klikte en ik bracht steeds meer en meer tijd door in Den Haag. Niet alleen in het centrum, zoals voorheen, maar ook daar omheen. Ik ontdekte de heerlijke duinen, de verborgen parken, de prachtige landgoederen. De Haagse humor, de vele leuke winkelgebieden en de bijzondere huizen. Wel vervloekte ik het Haagse stratenpatroon waar het er vaak op leek dat je links moet voorsorteren als je rechtsaf wilt slaan. Maar ook dat wende en tegenwoordig sjees ik door Den Haag als een geboren Hagenees.

Ik kan iedereen aanraden hier te komen wonen. En dat doe ik ook regelmatig. Soms gekscherend, soms serieus. Ik maak grapjes over en tegen vrienden en kennissen die niet in Den Haag wonen en juich verhuizers die Den Haag als toekomstige woonplaats kiezen juist toe. Maar als puntje bij paaltje komt maakt het me natuurlijk niet uit waar ze wonen. Ik heb vrienden in steden als Delft, Rotterdam, Utrecht en juist in dorpen met anderhalve man en een paardekop. Prima toch? Ieder zijn keus ook al is het de mijne niet.

Ik geef borstvoeding. Met veel plezier. Al een jaar of anderhalf. Nooit had ik gedacht dat dat zou gebeuren…

Geef een reactie

